poniedziałek, 7 stycznia 2008

Dla Dorotki i innych ciastkożerców

Przepis na ciasteczka:

30 dag mąki
20 dag cukru pudru
20 dag orzechów włoskich (bardzo drobnych)
2 żółtka
cukier waniliowy
masło
dżem (polecam z czarnej porzeczki), mogą być też kawałki czekolady

Masło zetrzeć z cukrem i żółtkami. Dodawać cukier waniliowy, orzechy i mąkę. Ciasto zagnieść i włożyć do lodówki na 2 godziny (ja dałam na 0,5 godziny do zamrażarki).
Po wyjęciu zrobić z ciasta wałek, pokroić w plastry. Każdy plaster lekko rozpłaszczyć dłonią i w środku zrobić niewielkie wgłębienie. Włożyć w nie dżem. Piec 10 minut w temperaturze 200 stopni.

Ciastka wychodzą bardzo kruche, więc następnym razem spróbuję dodać do nich łyżkę śmietany.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Ooooooo!!!!! Huuuura!!!!!! Przepis i to dla mnie. Ale ja nie jestem tylko ciastkożercą, pierwszy człon można prawie dowolnie zamienić... I nie wiem, czy Wam to w końcu powiedziałam: bardzo lubię spędzać z Wami sylwestra!

Ula pisze...

Nie powiedziałaś, ale i my też Wam nie powiedzieliśmy: bardzo TO lubimy!

Można już stwierdzić, że wchodzi nam to w nawyk. A gdyby tak jeszcze jakąś karnawałową imprezę wymyślić? W końcu sesja nie zając... a karnawał jest jeden :)))

Anonimowy pisze...

Impreza może być i to niekoniecznie karnawałowa, choć chętnie przebierana, ale sesja jest sesja:-) Będziecie??? Bez Maliki i Tkacza lekcja wychowawcza to nie to samo....

Anonimowy pisze...

A Berenika zrobi czekoladę....